Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 29 Oct. 2012, 10:14
30
10741

Accident după accident în Cluj. Instructor auto: "Avem cei mai indisciplinaţi şoferi!"

Patru accidente au avut loc, duminică, pe şoselele din judeţul Cluj: în Căpuşu Mic, Corpadea, Dumbrava şi Izvorul Crişului, fiecare dintre ele soldat cu cel puţin un rănit. Asta după ce, în urmă cu exact o săptămână, un accident în care au fost implicate un tractor, două maşini şi un autocar s-a soldat cu trei morţi şi foarte mulţi răniţi.

accident dupa accident cluj.instructor auto avem cei mai indisciplinati soferi
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Neatenţie, teribilism, inconştienţă sau nepăsare devin sinonime când e vorba de vieţile oamenilor. Numărul accidentelor pe şoselele din Cluj este într-o contiună creştere. Se fac anchete, se caută vinovaţi, dar traumele din sufletele celor implicaţi nu le poate şterge nicio lege.

Clujul, oraşul cu cei mai indisciplinaţi şoferi

Alexandru Bentea, patron şcoală de şoferi încearcă să găsească explicaţii. Spune că şoferi trebuie să fie doar cei care într-adevăr merită.

„Instructorii auto trebuie să fie responsabili de ceea ce fac, să trimtă la examen doar elevul care are calităţi pentru un conducător auto. Vin tineri de 18 ani să facă şcoala de şoferi, care nu ştiu să conducă bicicleta, habar nu au ce înseamnă dacă un biciclist ridică mâna vertical. După ce îşi obţin permisul, noi nu mai suntem răspunzători. În Cluj avem instructori bine pregătiţi, în alte părţi pregătirea multor instructori lasă de dorit. După părerea mea, Clujul este oraşul cu cei mai nedisciplinaţi şoferi", crede acesta.

Bentea spune că vina se împarte între şoferi şi cei care aplică legea. Asta pentru că sancţiunile sunt prea mici, iar exemplul pe care îl dau poliţiştii nu e tocmai bun. "Consider că primul vinovat în producerea accidentelor este cel care supraveghează traficul. Sunt prea mici sancţiunile pentru greşeli. Câţi conducători auto şi pasageri îşi leagă centura de siguranţă, care este esenţială? Însă, uneori, nici legea nu are părghiile necesare. Apoi, vorbim de faptul că elevii învaţă teorie şi în trafic ei văd cu totul altceva. Pe cine au ei model pozitiv? Toată lumea încalcă legea în trafic, nici poliţiştii măcar, nu sunt un exemplu, nu folosesc centura de siguranţă, atunci ce zice un tânăr? Eu de ce să o port?”, e de părere instructorul.

Ion Mihail, preşedintele Centrului Consultanţei Victimelor Rutiere, aduce în discuţie politica, pe lângă lipsa educaţiei şi a sancţiunilor mai dure.

„Există o cauzalitate multiplă. În primul rând este vorba de o educaţie precară în România, o proastă educaţie a libertăţii. E vorba şi de o chestiune politică. În România sunt peste cinci milioane de posesori de permise auto, persoane peste 18 ani, deci alegători pentru orice partid. De aici interesul de a fi amenzi şi pedepse mici. În Franţa, Sarcozy a reuşit reducerea la jumătate a numărul accidentelor prin înăsprirea amenzilor”, a explicat acesta.

Reprezentanţii firmelor de asigurări dau ca sigură creşterea numărului de accidente în ultimii ani şi dau vina pe neatenţie. Nici poliţiştii nu scapă de criticile acestora.

„Numărul de accidente a crescut în ultimii ani, cu siguranţă. Statisticile există la politie, dar acum nu toate accidentele se raportează la poliţie, multe din accidentele uşoare, fără victime, merg pe constatul amiabil, fără implicarea autorităţilor. Cauza cea mai frecventă a accidentelor este neatenţia în trafic. Tragerea la răspundere din punct de vedere al asigurării se produce abia la reînnoirea poliţei, prin solicitarea unei prime de asigurare mai mare, precum şi acordarea de condiţii de asigurare mai restrictive, eventuale franşize. În primul rând infrastructura trebuie îmbunătăţită. De asemenea controlul traficului este foarte slab iar regulile nu sunt aplicate datorită poliţiştilor „binevoitori”, care sunt dispuşi să treacă cu vederea anumite abateri, pentru o mică indemnizaţie care să alimenteze buzunarul propriu. În Statele Unite, de exemplu, există acel număr la care se pot raporta şoferii agresivi în trafic, încălcări ale regulilor de circulaţie etc. Nu doar există, el este şi funcţional. În decurs de câteva minute, un echipaj al poliţiei verifică informaţiile primite şi porneşte pe urmele şoferului care nu se conformează regulilor de circulaţie, dacă este cazul. Asigurările au, la rândul lor, un rol educativ. Prin implementarea unui sistem bonus-malus 100% funcţional, mulţi şoferi se vor disciplina în trafic. Alftel, vor ajunge în ipostaza în care nu se vor mai putea asigura datorită condiţiilor financiare usturatoare pentru încheierea unei poliţe de asigurare care este obligatorie. Ideea este că prin acest sistem bonus-malus, în timp, şoferii vor întelege că respectând condiţiile de circulaţie câştigă bani”, a declarat Siviu Prunduş, agent asigurări.

Consiliu degeaba, ordonanţe care nu se respectă

Ştefan Răcăşan, preşedintele Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie, critică autorităţile centrale. Răcăşan spune că structurile menite să realizeze strategii şi cele obligate să instruiască tinerii nu îşi fac treaba.

„Consiliul Interministerial de Siguranţă Rutieră, de unde fac parte opt ministere, înfiinţat prin Hotărîrea de Guvern numărul 437 din 1995 nu s-a întrunit nici măcar o dată. Ei trebuie să stabilească strategia naţională de siguranţă rutieră şi planul de măsuri, dar nu au făcut-o. În prezent există o strategie copiată de pe undeva, care nici nu e făcută ca lumea nici nu e adaptată pentru România. Numărul accidentelor este în creştere, victime sunt tot mai multe. Cauza principală a accidentelor este, în primul rând, lipsa educaţiei. Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului din 2002, articolul 198 alineatul 2, se prevede să se facă, în şcoli, cel puţin o oră pe săptămână de educaţie rutieră, care nu se face. Permisele de conducere se iau pe scurtătură de către tineri grozavi cu mulţi cai putere, care sunt un real pericol pe şosele. Infrastructura este o problemă, dar, tocmai din lipsa educaţiei, o infrastructură mai bună ar duce la creşterea vitezei. Măsurile luate de autorităţi ar trebui să fie mai drastice. Şi nu în ultimul rând, există o mare lipsă de atutudine din partea noatră, a tuturor. Există o mafie a avocaţilor care umblă după victimele accidentelor, care sunt mână în mână cu cadre medicale şi poliţie”, afirmă Ştefan Răcăşan.

Comportamentul la volan este o subcategorie a comportamentului general, crede psihologul Daniel David. Astfel, susţine acesta, “formula cauzală a comportamentului se aplică şi comportamentului la volan”.

“România este ţara în care factorii care generează un comportament adecvat la volan nu funcţionează corect. Simţim asta deja de la intrarea în ţară, din partea vestică a României! Astfel, contextul nu este unul care să amorseze un comportament adecvat. Mă refer aici la infrastructura/drumuri proaste, aglomeraţie, comportamentul celorlalţi, stările noastre emoţionale (distres, furia, anxietatea, depresia) şi de oboseală şi/sau reguli aplicate nesistematic (ori foarte permisiv ori foarte dur), care amorsează un comportament de tipul "cine se descurcă şi/sau cine este mai şmecher", decât unul de tipul "să respetam regulile". Consecinţele se referă la administrarea recompenselor şi pedepselor. Recompensele pentru comportamentul adecvat la volan nu există, aşadar, chiar dacă acesta apare, cu timpul, neintarit, se va stinge. Adesea pedepsele nu se administreazi corect; spre exemplu, în loc să fie clar anticipate, ele sunt adesea aplicate cu rol punitiv, nu educativ, ceea ce amplifică apoi  comportamentul pedepsit”, a explicat psihologul clujean.

Interesant este faptul că şoferii romani se pot comporta adecvat acolo unde aceşti factori ai comportamentului sunt implementaţi adecvat, completează David. „Aşa cum am spus mai sus, cum ajung în ţara însă, şofatul se schimbă drastic, în mod negativ! În plus, testarea psihologică, prin care s-ar putea identifică factori suplimentari de risc, nu se face întotdeauna în mod riguros”, e de părere acesta.

Comportamentul la volan ar putea fi controlat serios de maşinile inteligente

“Noi suntem în discuţii cu parteneri belgieni pentru a aplica pentru un grant prin care să elaborăm un sistem de maşină inteligenta psihologică, care să implementeze – printr-un avatar - factorii
psihologici de control al comportamentului la volan descrişi mai sus, de exemplu reglarea emoţiilor negative, mai ales a furiei, identificarea stărilor de oboseala, responsabilizarea conducătorului auto prin mesaje personale relevante”, a dezvăluit psihologul Daniel David.

Un exemplu, care deşi pare din filmele SF ar putea fi implementat: avatarul vorbeşte cu vocea copilului şoferului sau a altor persoane relexante pentru conducătorul auto, dându-i acestuia mesaje de control al comportamentului problematic.

Material preluat din cotidianul Transilvania REPORTER

Articole din aceeasi categorie
Vladeasa Winter Trail este un eveniment sportiv care prin particularitatile sale doreste sa atraga atentia asupra unei zone speciale din Muntii Apuseni, satul Rogojel, din comuna Sacuieu, situat la po
23 Feb. 2019
10:05
0
S-a emis ordinul de începere a lucrărilor pe drumul județean DJ 109, arteră ce face parte din Traseul Regional Transilvania de Nord – „Drumul Bistriței", proiect european finanțat prin Programul
22 Feb. 2019
13:00
1
Bursa de Valori Bucuresti (BVB) si Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat va invita la workshop-ul “Investeste pentru viitor!”, care va avea loc la Cluj-Napoca, in data de 28 fe
22 Feb. 2019
12:53
1
LOR li se alătură: TIMMY TRUMPET, BASTILLE, JAMES ARTHUR, OSCAR AND THE WOLF, LOCO DICE, ANDY C, SOLOMUN ȘI MULȚI ALȚII!
21 Feb. 2019
15:25
3
Consiliul Județean (CJ) Cluj a finalizat lucrările de demolare ale clădirilor de pe terenul în suprafață de 14,4 hectare pe care l-a predat Ministerului Sănătății în vederea construirii Spitalului Reg
20 Feb. 2019
10:58
2
Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca a înființat din acest an Comisie de Biodiversitate și Dezvoltare Sustenabilă care va monitoriza permanent problemele existente la nivelul spațiilor
20 Feb. 2019
08:30
1

Post new comment

Comentarii

Auzi ce zice Alexandru bentea "Sunt prea mici sancţiunile pentru greşeli."
Doamne.. oare cat IQ are bietul om?!
Oare "inteligentul" acesta stie ca asa cum sunt amenzile acum, 90% sunt date degeaba fiindca tocmai politistii nu cunosc legea, iar administratorul drumurilor nu pune tablele cum trebuie?
personal, stiu in Cluj 3 strazi pe care dupa ce ai efectuat virajul la dreapta, apare de dupa copaci o tabla cu accesul interzis, deoarece e sens unic dinspre partea cealalta. Vazand acest semn, trebuie sa dai cu spatele si sa iesi in intersectie cu spatele!!! Pai daca politia si administratorul drumului nu-s in stare sa puna o tabla la VEDERE, atunci cum sa-l amendezi pe bietul sofer?!
Cati dintre noi n-am constatat ca unele semne nu sunt vizibile? cati n-am luat amenda degeaba? Si culmea, patronul scolii de soferi ce spune: mariti amenzile! In loc sa faca sesizari catre primarie ca anumite semne de circulatie nu sunt ok.
In fine.. asta e Romania, pe principiul daca unii cetateni incalca legea, sa NU le dam suport si conditii ca sa intre in legalitate, mai bine sa-i amendam cat mai mult cu putinta.

Auzi ce zice Alexandru bentea "Sunt prea mici sancţiunile pentru greşeli."
Doamne.. oare cat IQ are bietul om?!
Oare "inteligentul" acesta stie ca asa cum sunt amenzile acum, 90% sunt date degeaba fiindca tocmai politistii nu cunosc legea, iar administratorul drumurilor nu pune tablele cum trebuie?
personal, stiu in Cluj 3 strazi pe care dupa ce ai efectuat virajul la dreapta, apare de dupa copaci o tabla cu accesul interzis, deoarece e sens unic dinspre partea cealalta. Vazand acest semn, trebuie sa dai cu spatele si sa iesi in intersectie cu spatele!!! Pai daca politia si administratorul drumului nu-s in stare sa puna o tabla la VEDERE, atunci cum sa-l amendezi pe bietul sofer?!
Cati dintre noi n-am constatat ca unele semne nu sunt vizibile? cati n-am luat amenda degeaba? Si culmea, patronul scolii de soferi ce spune: mariti amenzile! In loc sa faca sesizari catre primarie ca anumite semne de circulatie nu sunt ok.
In fine.. asta e Romania, pe principiul daca unii cetateni incalca legea, sa NU le dam suport si conditii ca sa intre in legalitate, mai bine sa-i amendam cat mai mult cu putinta.

Nu stiu daca antevorbitorii au pomenit de telefon, semnalizare, etc. Dar ati observat cati soferi merg cu telefonul la ureche? Sau cati nu semanlizeaza la schimbarea directiei de mers? Si nu numai tineri, ci si adulti in toata firea.

Nu stiu daca antevorbitorii au pomenit de telefon, semnalizare, etc. Dar ati observat cati soferi merg cu telefonul la ureche? Sau cati nu semanlizeaza la schimbarea directiei de mers? Si nu numai tineri, ci si adulti in toata firea.

Clujenii nostri se cred bucuresteni. Diferenta e ca miticii sunt siguri pe ce fac, ai nostri fac tampenii in timp ce au Parkinson la pedale si covrig, ca sa zic asa.
Le sugerez o tura pana-n Germania, pe ruta obisnuita (via Szolnok, M5-M0-M1 Budapesta si apoi prin Viena si pe langa Passau), sa vada cum se circula la fel de civilizat in trei (!!) tari diferite.
Ca fapt divers : pe A3, la putin timp dupa ce am intrat din Gilau, mi-a facut unul blitzuri pe banda 1 (!!!!!!!!!!!!!) pentru ca mergeam cu vreo 125-130 ...
Solutia de ultima instanta : nemtii au amenzi de sute de euro pentru orice ***EDITAT***, gen depasirea celor 2h de parcare in zonele ultracentrale. La noi, legea se aplica selectiv si subiectiv.

Sincer nu mai vezi un singur instructor sa duca elevul pe banda 1. Toti merg pe banda de la ax (evident unde sunt 2 benzi pe sens). Nesimtirea, ignoranta si ceafa lata face ca toti sa mearga pe banda de la ax. NU este normal. Invatati odata oameni buni...daca e liber esti OBLIGAT sa mergi pe prima banda. Cine zice altceva nu stie regulile de circulatie. Punct. Alte argumente nu mai trebuie. Si nici nu am vorbit de patrarea distantei fata de cel din fata. La noi cu metalitatea e problema. Totul porneste de la instructori si politisti. Le dau la toti carnete. unii nici nu stiu sa citeasca. De examenul psihologic nici nu mai vorbesc. Ati auzit pe cineva ca nu i s-a dat voie in examen din cauza problemelor psihice?

stii de ce merg si eu mai ales pe banda 2? fiindca banda 1 (ia exemplu Caii Turzii, de la Teatru spre Observator) e plina de gropi si canale fara capac, iar pana acum de 2 ori mi-am facut praf directia intrand in acele capcane! pe alte ulite, banda 1 e plina de gropi si de masini parcate (vezi Islazului, de la sens giratoriu cu Primaverii la intersectia cu Mehedinti), incat daca intri pe banda 1 stai minute intregi pana poti trece pe 2, ca nu te-ar lasa vreunul, oricat ai semnaliza, Doamne fereste! cand banda 1 va fi bine intretinuta si fara masini stationate aiurea, voi circula cu placere pe ea; nu inainte!

Ana are dreptate, instructorii sunt pe spate. Am facut scoala se soferi pe vremea impuscatului, cand gresam imi luam portia de la instructor, la sfarsitul scolii mi-a spus: copile te duci singur, cu ce masina se nimereste cu ce militian se nimereste, nu ai cum sa nu iei examenul. Asa a fost. Acum cand vezi ce incadrari fac instructorii in trafic, te iei cu mainile de cap. NU elevii sunt devina, ei invata ce stiu instructorii, iar daca instructorul tace ca boul pe o strada cu sens unic la incadrare ... Am vazut in kartodrom in Gheorgheni cum isi lasa elevii sa se invarta pe traseu, eu am intrat cu instructorul in kartodrom exclusiv cu spatele, ca sa mergi singur pe o alee serpuita e frectie la picior de lemn. Concluzie: instructorii sunt pasta

Stiti cum sunt instructorii PASTA nu sunt buni de nimic am facut cu domnul Gligor de la alfa sub toata critica daca il intrebam ce trebuie sa fac imi spunea sa mi explice profesorul la ore .Va spun sincer cine a facut scoala cu el acum o fi la pensie nu stiu care conduce.Astepta sa i faci cadouri bosorogul.

Ma fratilor....in general nu soferii, nici instructorii si nici politia nu-s de vina de-atatea accidente!
In cea mai mare parte, de vina-s problemele de zi cu zi,....societatea in care ne miscam, in ansamblul ei!...gandurile (si bune si rele) ne fac adesea sa uitam de-acea fractiune de secunda fatala, de pericolele ce ne pandesc la fiecare colt, la fiecare kilometru!
....Nu facem politica dar ne gandim la cei ce-o fac!
.....Suntem cinstiti si ne gandim la hotii care au devalizat Romania, la cei care sfideaza si zburda- voie!
.....Nu suntem vinovati dar trebuie sa dam cu subsemnatul!
...Avem datorii in banci si nu le putem plati!
....Trebuie sa schimbam cauciucurile si n-avem destui bani!
......Vaiiiiiiiii i-ar s-a scumpit carburantul????????
etc
etc
etc

Daca asa te gandfesti cand te urci la volan, atunci e normal ceea ce se intampla in trafic. In momentul in care pui contactul si pornesti masina, trebuie sa UITI de toate astea si te gandesti cum sa conduci corect, eventual sa acorzi putin respect celorlalti care au nevoie de putin ajutor in trafic. Banca nu iti plateste reparatia masinii daca ii spui ca te gandeai cum sa faci sa achiti ratele la timp. Guvernul nu-ti face reducere la acciza daca spui ca te gandeai la pretul combustibililor, pe politicieni ii doare fix undeva daca tu faci un accident gandindu-te cum fura ei si nu-i baga nimeni la bulau. Asa ca esti doar tu si restul participantilor la trafic si toti ailalti cand conduc pe langa tine se bazeaza pe faptul ca TU ai mintea limpede cand conduci si ca respecti codul circulatiei, nu ca mintea ta zboara aiurea.

Problemele de zi cu zi ne apasa pe toti.Dar daca continuam sa dam vina pe ele atunci cand gresim in trafic nu o sa ne fie mai bine si nu sa fim mai in siguranta.Problemele nu se vor termina niciodata....Si nu cred ca a parca aiurea (si incurcarea traficului),nesemnalizarea schimbarii directiei de mers,neacordarea prioritatii transportului in comun,salvarii etc sunt rezultatul stresului zilnic.Trebuie sa fim constienti de cat de destepti suntem de fapt si sa nu ne credem ca am reinventat noi roataDaca legea este respectata, atunci problemele si stresul se micsoreaza....

Aline, draga, daca atunci cand esti la volan nu te gandesti la prezent ci la trecut sau la viitor, si cu mintea esti oriunde numai in trafic nu sfatul meu calduros este sa iei autobuzul, acolo ai liber la ganduri, sperante, tristeti si nevoi fara sa te pui pe tine sau pe altii in pericol.

Ana,ai mare dreptate! A conduce un vehicul nu este ceva cu care ne nastem,ci e ceva ce invatam! Iar daca invatam prost,vom conduce prost.Instructorii auto nu sunt cu nimic diferiti de sistemul educational ....adica fac un lucru doar de dragul de a fi facut si singurul scop al actiunii lor este sa incaseze taxele aferente!
Am vazut de nenumarate ori in trafic vehicule cu insemnul SCOALA care nu semnalizau schimbarea directiei de mers.....care mergeau pe banda de langa axul drumului cu 30 km/h..Si asta cu instructor in masina...!Cum poti sa scoti in trafic un elev care nu stapaneste suficient manevrele simple(care se invata in poligon)?
Ce pretentii sa mai ai de la soferi,cand legislativul usureaza luarea permisului de conducere prin eliminearea probei poligonului?Soferii mai nou nu stiu sa porneasca din rampa......sa parcheze lateral calumea.....etc
E rusinos.....si devine din ce in ce mai periculos...Doamne ajuta!

Nici vorba. Soferii sunt "produsul" care rezulta in urma educatiei primite in scolile de soferi. Deci nu avem cei mai indisciplinati soferi. Avem cei mai prosti instructori si cei mai slabi politisti. Care in loc sa fie in locurile periculoase pandesc prin oras sa prinda pe vreounul care parcheaza gresit, sa-i ridice masina, si alte nimicuri. Am vazut politistii cum intorc spatele ca sa nu fie nevoiti sa intervina in diferite situatii in oras. Si acum cei ai primariei sunt de-a dreptul penibili. Plus tarasenia cu taximetristii care au voie orice... Si am vazut si pe instructori cum isi "educa" cursantii la volan. Asa ca CIOCU MIC!

FALS! Esti pe langa si tu si X! Instructorii auto nu au nici o vina in aceasta poveste, datoria lor este sa obisnuiasca cursantii cu masina pe care trebuie sa o stapaneasca si sa o conduca in conditiile prevazute de legislatie si nimic mai mult.Un instructor bun este un instructor care cunoaste legislatia rutiera si care o aplica in trafic prin intermediul elevului. Instructorul nu trebuie sa inveteze roata si nu trebuie nici sa aiba un har pedagogic de exceptie, un instructor bun urmeaza litera legii si atat. Diferenta intre un sofer din Romania si un sofer dintr-o tara europeana dezvoltata NU ARE LEGATURA CU NIVELUL DE CUNOSTINTE RUTIERE CI CU NIVELUL SAU DE EDUCATIE, educatie de-acasa, din scoala, din mediul social, samd. Problema trebuie abordata de la radacina, din interior, si nu de la suprafata, fiindca nici un politist, nici o lege si nici un instructor nu vor putea schimba in bine acest aspect vreodata la un nivel profund.

In sfarsit dra Ana sunt de acord cu d-voastra si va felicit pentru justetea observatiei ca avem educatie auto slaba sa nu zic proasta ( politisti si instructori); Imi permit totusi sa mai adaug un actor extrem de important in aceasta ecuatie : primaria care se ocupa de semnalizarea carosabilului si indicatoarele rutiere, in asa fel incat acestea sa nu fie adevarate "capcane ale morti". Ati numarat cate treceri de pietoni nici nu se mai cunosc ca vopseaua s-a dus de mult, dar ce e mai grav ( una din cele mai mari probleme in Cluj dupa mine), e ca nu sunt bine PRESEMNALIZATE, ca sa ai timp sa reduci viteza? De aia numai la noi am vazut atatea accidente pe trecerile de pietoni facute de soferi care nu erau bauti, cunoscuti ca persoane respectabile..La noi tot timpul e vinovat soferul sau pietonul, institutiile statului niciodata..E trist..

Cu trecerile de pietoni mai e si problema ca masinile sunt parcate pana la ea, daca nu si pe trecere. In felul asta zau daca mai vezi pietonul.

Amendarea si ridicarea masinilor parcate ilegal nu sunt nimicuri. Masinile parcate ilegal, mai ales cele de pe trotuare, forteaza pietonii sa mearga/traverseze pe mijlocul strazii.

Insa da, politistii care nu aplica amenzi sunt principala problema. Insa in Cluj, in municipiu, exista doar 6 masini echipate pentru a urmari si proba infractiunile in trafic. Agentul care sta la intersectie poate interveni prompt doar la masinile care opresc, dar in trafic ai nevoie de oameni si echipaje. Si repet, politia rutiera din Cluj are pentru tot orasul 6 echipaje.

Pt domnii instructori!!! Am ramas uimit la replica unei cuccoane care mi-a spus ca ea circula regulamentar pe un drum cu 2 benzi pe sens cu 50 km/ ora bininteles ca mergea la axul drumului iar dupa ea ditamai coloana o depaseau prin dreapta, ea nu se lasa induplecata nici de claxoanele celorlalti. Argumentul ei ca asa i-a spus instructorul sa circule. Va rugam pe aceasata cale sa promovati si acest paragraf Art.42. - Când circulatia se desfasoara pe doua sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de catre conducatorii de vehicule în functie de intensitatea traficului si viteza de deplasare, având obligatia sa revina pe prima banda ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinata vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

amigo, daca viteza maxima legala era de 50 kmh, de ce voiai s-o depasesti? ai cumva impresia ca graba ta iti permite incalcarea legii?

A nu se intelege gresit, si eu merg cu 65 - 70 km/h, insa daca cineva e in fata si merge cu 50, nu o sa ma apuc sa-l depasesc aiurea.

In Floresti, unde e o singura banda pe sens si multi merg la stanga, stau frumos si astept dupa ei. Daca fac mutre e din cauza alora din spate care tot ambaleaza motorul sa depaseasca prin dreapta.

Ironic, daca lumea nu s-ar baga sa mearga prin dreapta, ar fi mai multe oportunitati pentru cei care vireaza la stanga si traficul ar fi mai fluent.

Corect. Limita de viteza se aplica si pentru depasiri. Banuiesc ca face referire la drumul din Floresti, unde e o banda pe sens si nu doua. Si e limita de 50 km/h. Dar se depaseste in draci pentru ca, si aici e un mare secret, nimeni nu estimeaza corect timpul de deplasare.

Stiu asta fiindca dimineata, pe calea Turzii, e coada de sus pana la sensul giratoriu din Obs. Asta la 7:35. Dar la 7:25 e liber.

E simplu, oricare e estimarea initiala se adauga 10 - 15 minute. Si asa nu mai faci draci ca iti ia atat de mult.

Astfel de evenimente sunt frecvente, iar cauzele sunt multiple, necunostinta, trac la volan sau lipsa de bun simt, insa obligatia celorlalti participanti la trafic este de a evita posibile incidente si de a nu intra in conflicte verbale si de alta natura cu cei incriminati pentru ca nu suntem nici politisti, nici anchetatori si nici judecatori, ci simplii soferi auto. Legea trebuie aplicata de cei indrituiti sa o aplice si nu de altii. Deci nici tu, Iulia Marginean n-ai fost cu nimic mai buna decat acea soferita prin lipsa unei conduite responsabile la volan.Trebuia sa o depasesti prin dreapta, fara comentarii suplimentare si fara a incarca negativ situatia din trafic la acel moment pretinzand explicatii si tinand cursuri de legislatie rutiera in timp ce conduceai o masina.

Nu te supara Cioaci, dar nici tu nu ai dreptate 100%. De ce incurajezi sa o fi depasit pe doamna pe banda din dreapta? Depasirea se face pe stanga. Iar daca Iulia a aflat motivul pentru care doamna circula cu masina pe mijlocul drumului cu 2 benzi, inseamna ca a avut timp sa o intrebe, nefiind in miscare. Nu am auzit pe nimeni sa aiba discutii in trafic in mers. Poate stateau la semafor, de unde tragi repede concluzii? Mai lasati prejudecatile. :) Si sa nu ne enervam, sa fim cat mai calmi si bine dispusi, mai ales in trafic! :)

Astfel de evenimente sunt frecvente, iar cauzele sunt multiple, necunostinta, trac la volan sau lipsa de bun simt, insa obligatia celorlalti participanti la trafic este de a evita posibile incidente si de a nu intra in conflicte verbale si de alta natura cu cei incriminati pentru ca nu suntem nici politisti, nici anchetatori si nici judecatori, ci simplii soferi auto. Legea trebuie aplicata de cei indrituiti sa o aplice si nu de altii. Deci nici tu, Iulia Marginean n-ai fost cu nimic mai buna decat acea soferita prin lipsa unei conduite responsabile la volan.Trebuia sa o depasesti prin dreapta, fara comentarii suplimentare si fara a incarca negativ situatia din trafic la acel moment pretinzand explicatii si tinand cursuri de legislatie rutiera in timp ce conduceai o masina.

Astfel de evenimente sunt frecvente, iar cauzele sunt multiple, necunostinta, trac la volan sau lipsa de bun simt, insa obligatia celorlalti participanti la trafic este de a evita posibile incidente si de a nu intra in conflicte verbale si de alta natura cu cei incriminati pentru ca nu suntem nici politisti, nici anchetatori si nici judecatori, ci simplii soferi auto. Legea trebuie aplicata de cei indrituiti sa o aplice si nu de altii. Deci nici tu, Iulia Marginean n-ai fost cu nimic mai buna decat acea soferita prin lipsa unei conduite responsabile la volan.Trebuia sa o depasesti prin dreapta, fara comentarii suplimentare si fara a incarca negativ situatia din trafic la acel moment pretinzand explicatii si tinand cursuri de legislatie rutiera in timp ce conduceai o masina.

Am observat ca cele mai grave accidente au loc din cauza zmeilor care forteaza o depasire. Mi se intampla tot mai des sa incetinesc sau sa ies de pe carosabil ca sa evit un tembel nesimtit care depaseste la risc.

Da, toata lumea e un zmeu. Mai ales in oras unde daca mergi cu 50 km/h esti incetul incetului. Iar 60 e lent. Si lumea merge cu viteza de parca nu ar fi gropi. Am schimbat 3 ture de bucse foindu-ma in Cluj.

Ce suspensii au masinile de nu le pasa astora ca-si busesc rotile?

Iar daca nu ai 60 km/h in o secunda cand se face verde, vai si-amar.

Am condus in Creta pe o Micra. Acolo eu eram zmeul desi in Cluj conduc lent si sigur (la fel am condus si acolo). Asta doar sa dovedeasca ce mentalitate de [...] e in locul asta.

Asa e. Se depaseste peste tot, linie continua, curbe, trecere de pietoni, pod, Dumnezo cu mila. Din acest motiv, pentru a pastra sperante de 2 lei ca ajung viu si nevatamat la destinatie rar depasesc 100km/h in afara localitatilor pe drumuri nationale si judetene. Pur si simplu te temi, e o corvoada sa fii la volan daca esti si incerci sa fii un sofer responsabil. Eu cred ca la fundatia acestui comportament sta un element mare si lat cat Casa Poporului: lipsa de respect. Cei cu bun simt din viata de zi cu zi conduc cu bun simt, stilul de condus e un efect al celui care esti, o prelungire a caracterului tau. Si desigur, daca acel caracter n-a fost cizelat, educat si responsabilizat atunci nici omul care-l contine nu va putea fi mai rafinat si mai temperat la volan. Asadar, problema indisciplinei la volan pleaca tocmai din stadiul celor "sapte ani de-acasa", iar aici responsabilitatea nu este a agentilor de circulatie sau a instructorilor auto ci tocmai a familiei.

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide